Är hemma i märsta över dan... Står och tit...

dsc01504 (MMS)

Är hemma i märsta över dan... Står och tittar ut genom köks fönstret och kan inte sluta le åt alla minnen som kommer upp i huvudet.. Känns nästan som ett annat liv det där.. Att vara 14-15 och leva för dagen, att kunna alla kompisars hem tel nr utantill, att sitta vid basket planen och spana på snygga killar i 9:an, att lägga 5 kr på en snickers glass, att stå i kompisens port när det regnar, att stå i video butiken i 2 timmar för att man inte kommer överens om vilken film man ska hyra, att känna alla i området och att hälsa på grannarna, att veta att det alltid är kompisen som bor närmast som alltid är sen när man ska ses utanför klippet en viss tid, att inte ha något att göra men ändå inte vara uttråkad, att sitta och spela snake på kompisens nya nokia 3310, att hoppas på att killen på cykeln med radion fast tejpad på styret spelar en bra låt när han cyklar förbi, att lägga 3kr dagligen på den speciella favorit godisen, att stå nere och skrika på mamma när man kommer hem och porten är låst, att inte våga ta hissen upp för att man fastnat i den så många gånger, att alltid veta vad som har hänt när man ser polisbilen åka förbi, att ha gång avstånd till alla sina vänner och veta att man kommer ses nästa dag igen.. Shit det va bra tider det där! Underbara tonårsdagar som dom ska vara! :)


Kommentarer
Postat av: joyce

det var fint sagt. livet går vidare men goda minne är det enda som är värt ngt när vi dör!

Postat av: Isabelle- Mamma till Elysia

haha åh vilka minnen alex!!!



komemr du ihåg en morgon när jag mötte dig på 70:an? där du bodde.. vi gick i 2:an tror jag, vi fnittrade hela vägen till eddaskolan och alla killar tyckte vi vr åsnor haha



eller den gången ja tvingade dig o åka hiss..stackare.



han med cykeln och bandspelaren jobbar på äldreboende i sigtuna, tror han heter asif haha



åh snickers glassen.. härliga tider..7:an va?



komemr du ihåg när vi brukade hitta kudnvagnar i sleipner o sen få en femma vi slösade på att köpa godis med? eller när vi brukade fråga v¨ra föräldrar om de hade burkar vi

kunde panta så vi kunde godis..oj så mkt minnen ja kommer ihåg med dig haha



2010-05-09 @ 22:00:32
URL: http://elysiasmamma.blogg.se/
Postat av: alex

underbara minnen!



hahaha Zinat jag kommer ihåg allt! jepp jag kommer ihåg när du tvinga mig att åka hiss jag va livrädd! :)



hahaha jaa så heter han nog hahaa han med sin cykel..cyklar han fortfarande runt?



kundvagnarna va the shit..å vi så små tog upp dom till valsta centrum å den långa backen shit hur klarade vi det..

2010-05-09 @ 22:36:39
URL: http://bittersweetfool.blogg.se/
Postat av: Isabelle- Mamma till Elysia

hahah jag har faktiskt sett hon.. typ bara för ngt år sen cykla runt med den där jäkla bandspelaren haha



ja a herregud, jag kände mig som en kämpe när vi lyckades dra upp vagnen...men ändå, kunde vi inte bara frågat efter pengar, eller var det själva belöningen som var suget ?:.hmm.. o alltid när jag brukade gå ner för den där backen när ja va typ 16-18 år, så tyckte jag att backen var för kort ..vi måste ha varit väldigt små!



kram!

2010-05-10 @ 21:45:58
URL: http://elysiasmamma.blogg.se/
Postat av: dolly

hahahahahhaahhahahaha killen med cykeln. han skulle styla en gång framför oss men snubblade vid trottoaren. stackarn :(

2010-05-11 @ 08:21:37
URL: http://takingoveryourmind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0