Uppe tidigt för ett läkarbesök. Sitter ...

Uppe tidigt för ett läkarbesök. Sitter här i väntrummet och lyssnar på föräldrarnas samtal om barnen. En sak jag alltid undrat och det har jag märkt rätt ofta är varför barnföräldrar alltid går efter månader när de beskriver åldern på barnet. Okej det funkar i början men över ett år är det inte nödvändigt! Som nyss när en kvinna frågade en man hur gammal hans son va fick hon svaret 21 månader. What? Jag blev tvungen att tänka, och jag tänker fortfarande. Matte har aldrig vart min starka sida :p men iaf kan man bara inte säg ett år och X månader? Varför göra det komplicerat. Eller bara säga snart två år eller blir två år i november, så mycket lättare. Nästa gång någon frågar hur gammal jag är ska jag säga min ålder i månader Mohaha. Gäller. Bara att räkna ut skiten :)


Kommentarer
Postat av: Shadan

Hahahahaha, ber dig! svara i månader! (12*25)+1 = 301 månader är du hahaha

2010-07-20 @ 14:35:04
URL: http://shadan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0